Môžem použiť hudbu v pozadí od Spotify, Apple Music vo svojom podniku?
Môžem použiť Spotify alebo Apple Music k prehrávaniu hudby v pozadí? Aké existujú iné služby?
Hudba je podľa nás ten nejlepší spôsob ako naladiť atmosféru vo vašom obchode, bare, reštaurácii alebo kaviarni a udržať zamestnancov šťastných, jednoducho nastaviť ten správny tón. Žiaľ je pomýlená predstava a to bežne, že pri prehrávání hudby je možné všetko. Ak používate v podnikovom prostredí službu streamovania pre spotrebiteľa, existujú tu veci, ktoré je nutné považovať nielen za neetické, ale tiež za nezákonné.
Pozrime sa na to bližšie.
- Treba sa uistiť či je prehrávanie hudby v súlade so Všeobecnými obchodnými podmienkami pre spotrebiteľa v podnikovom prostredí.
- Pracovníci pre kolektivnu správu (napr. SOZA, SLOVGRAM môžu podniky pokutovať za to, že nepoužívajú komerčné služby.
- Umelci za svoju prácu nedostanú náležite zaplatené, pretože poplatky pre komečné použitie sú iné ako pre súkromné účely.
Osobný verzus obchodný zámer
Ak si hudbu prehrávate doma, v aute alebo si ju púšťate do slúchadiel, predpokladá sa využitie služieb streamovania pre spotrebiteľov. Pokiaľ však prehrávate hudbu verejne (napríklad na verejnej udalosti) v mieste podnikania, je nelegálne pre prehrávanie využívať Spotify, Apple Music alebo YouTube, pretože tieto služby:
- Nepovoľujú komerčné použitie.
- Nemôžu náležite kompenzovať umelca, skladateľa alebo iného držiteľa práv, keď sa ich hudba hrá v obchodnom prostredí.
"Spotify nie je možné využívať na verejných miestach (ako sú napríklad bary, reštaurácie, obchody, školy a pod.). Obsah je možné využívať iba pre osobné, nekomerčné a zábavné účely."
Ak sa prihlásite k využívaniu zákazníckych služieb ako je Spotify alebo YouTube, súhlasíte so všeobecnými obchodnými podmienkami týchto služieb. Tieto všeobecné obchodné podmienky jasne hovoria, že využívaním týchto hudobných spotrebiteľských služieb v podnikovom prostredí, ako je napríklad bar, reštaurácie alebo obchod, dochádza k porušeniu Všeobecných obchodných podmienok a autorských práv (viac informácií o Všeobecných obchodných podmienkach pre Spotify, YouTube a Apple Music).
Hodnota hudby pre firmy a umelcov
Keď vieme, ako veľmi môže hudba ovplyvniť predaj, je fér povedať, že prehrávať hudbu v obchodnom prostredí prostredníctvom zákazníckeho účtu je ako mať kino a premietať v ňom filmy z Netflix. Hoci väčšina podnikov s radosťou za hudbu zaplatí, problém je ten, že väčšina obchodných manažérov, majiteľov a ďalší zamestnanci, ktorí prehrávajú hudbu cez spotrebiteľské služby, si neuvedomujú, že to znamená, že muzikanti nedostanú zaplatené za to, na čo majú nárok a to predstavuje právne a etické riziko pre ich podnikanie. Prečítajte si viac o legálnej hudbe.